luni, 29 ianuarie 2018

20 de luni cu aparat dentar

La doar trei sãptãmâni de la activarea precedentã, am revenit la doamna doctor ortdodont numãrul 1. Şi de aceastã datã a dovedit aceeaşi rãbdare şi a tolerat pe toatã durata tratamentului prezenţa bebeluşului meu în cabinet care a profitat de posibilitatea de a admira din nou tot felul de instrumente interesante şi s-a bucurat cã doamna doctor purta halat şi mãnuşi roz. Ba doamna doctor a fost amuzatã de sunetele pe care copilaşul le scotea gângurind.
De altfel, întregul personal al clinicii s-a dovedit a fi foarte baby friendly cum se zice prin strãinãtãţuri. Dupã terminarea consultaţiei la fiecare vizitã managerul clinicii mi-a oferit biroul ei pentru a alãpta bebeluşul în linişte.
De aceastã datã doamna doctor mi-a schimbat arcul de pe mandibulã, iar pe maxilar doar l-a încãrcat cu informaţii suplimentare. Dupã ce i-am spus cã în ultimele zile observasem defazarea liniei mediane atunci când purtam elasticele interarcadice, doamna doctor a preferat sã îmi coboare premolarul din arc şi mi-a spus cã nu mai trebuie sa port elastice noaptea (cel puţin deocamdatã). Din fericire, acum fãrã aceste elastice linia medianã superioarã şi inferioarã se aliniazã optim, dar pentru a nu risca o uşoarã deplasare lateralã a mandibulei care sã strice aceastã simetrie am renunţat la elastice.
La maxilar doamna doctor mi-a mai împins uşor incisivul lateral drept înspre spate. Tot mã nemulţumeşte felul în care sunt aranjaţi incisivii în partea dreaptã şi uneori predispoziţia mea pesimistã mã face sã ma întreb dacã aceşti dinţi nãrãvaşi se vor alinia vreodatã.
Îmi place cã doamna doctor îmi explicã atât ce face, cât şi care este conformaţia idealã dupã care ne orientãm. Astfel, trebuie sã recunosc cã nu eram neapãrat conştientã de faptul cã pentru un zâmbet optim incisivii lateral trebuie sã fie uşor angulaţi. Folosindu-se de macheta cu zâmbetul ideal, mi-a explicat şi modul de poziţionare pe verticalã al brackets-ilor în aşa fel încât diferitele înãlţimi ale dinţilor sã dea efectul unui zâmbet natural şi echilibrat. Şi de fiecare datã rãspunde în detaliu atât întrebãrilor mele legate de evoluţia tratamentului meu, cât şi celor despre dentiţia la copii. De la dumnaei am aflat, de pildã, cã folosirea suzetelor şi a biberoanelor poate duce la deformarea ocluziei mai târziu. Interesant e cã alãptarea îi asigurã bebeluşului şi o dezvoltare optimã a zâmbetului.
Şi de aceastã datã disconfortul dupã activare a durat cam trei zile. Dat fiind cã iarãşi nu voi putea ajunge la doamna doctor timp de douã luni şi jumãtate, mi-a pus din nou ligaturi metalice în jurul brackets-ilor. De aceastã datã nu am mai avut probleme cu vreun capãt care sã se desfacã, dar am mâncat nişte alimente mai dure şi am reuşit astfel sã îmi decolez penultimul bracket din partea dreaptã a maxilarului. Atât de semnificativ a fost impactul la mestecare încât mi-a scos capãtul arcului complet şi din ultimul bracket. Iniţial nu am avut un disconfort de la bucata mãricicã de arc liber, dar dupã vreo 3-4 zile durerea de zgârietura de pe interiorul obrazului era de nesuportat. La sfatul doamnei doctor numãrul 1, m-am dus la cabinetul doamnei doctor numãrul 2 din localitatea mea unde asistenta mi-a reintrodus arcul în ultimul bracket şi pentru mai multã siguranţã mi-a pus şi un elastic peste acel bracket. Ar fi fost tare neplãcut sã stau cu acea bucatã de arc care zgâria liberã pe perioada Sãrbãtorilor de iarnã când nu aş fi putut gãsi pe nimeni la lucru sã mã ajute.
Ca de fiecare datã, includ şi câteva fotografii recente:

20 de luni de la montarea aparatului

16.5 luni de la montarea aparatului mandibular




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu