vineri, 1 iulie 2016

Montarea aparatului mandibular şi a treia activare

Ieri am fãcut primul control dupã trei luni şi jumãtate de purtare a aparatului fix pe arcada de sus la medicul meu ortodont nr. 1, care a inclus şi o activare. În aceeaşi şedinţã, doamna doctor mi-a montat şi aparatul mandibular.
În total, consultaţia a durat trei ore, timp în care am avut ocazia sã pun foarte multe întrebãri şi sã primesc lãmuriri detaliate de la doamna doctor. La început am întrebat dacã dupã ce îmi dã jos arcul sus la activare aş putea face un periaj şi o curãţare cu aţã dentarã fãrã arc şi doamna doctor m-a surprins spunându-mi cã oricum îmi va face dumnaei o curãţare profesionalã. A început prin a îmi îndepãrta zonele pigmentate inestetic de pe unele obturaţii vizibile şi excesul de compozit din alte zone. Apoi mi-a spus cã nu îi place cã la o obturaţie am prea puţin compozit şi mi-a mai adãugat la ea. Mi-a lustruit dinţii cu un dispozitiv special, mi-a fãcut stripping pe ambele arcade. (Dinţii mei sunt atât de înghesuiţi încât fãrã strippng nu pot spera la o aliniere decât acceptând sã fac extracţii. De altfel, un alt ortodont mi-a spus cã e musai sã fac patru extracţii înainte sã încep tratamentul ortodntic şi eu n-am fãcut niciuna. Cele patru extracţii vizau alţi dinţi în afarã de molarii de minte. Sper din suflet sã reuşesc sã scap fãrã extracţii!) Pe incisivii inferiori aveam nişte dungi inestetice negre şi mi-a îndepãrtat pigmentarea aceea. Apoi mi-a fãcut un detartraj ultrasonic la ambele arcade şi mi-a ajustat discret forma incisivilor centrali pentru un aspect mai firesc.
Dupã aceste activitãţi profilactice dinţii mei sunt mai albi decât au fost vreodatã. Doamna doctor m-a asigurat cã am o igienã bunã şi cã gingia e sãnãtoasã, dar sigur cã oricât m-aş strãdui eu acasã nu pot atinge un rezultat nici pe departe comparabil cu o curãţare profesionalã la clinicã. Abia dupã aceastã fazã care a durat destul de mult mi-a schimbat arcul sus (0,16 acum) şi mi-a pus un powerchain care are rolul de a împiedica dinţii sã se mişte în faţã.
Şi jos mi-a montat tot brackets Safir cu un arc fizionomic, cu doar douã butoiaşe pe molari (câte unul la fiecare capãt), urmând ca la sedinţa de peste trei sãptãmâni sã îmi monteze încã douã butoiaşe. Mi-a explicat cã voi purta elastice între cele douã aparate abia când voi ajunge la arcuri mai dure. Deocamdatã, fiind la începutul tratamentului, port încã arcuri elastice, dar faptul cã îmi vine sã muşc cu mandibula mai în faţã e un fenomen firesc dat de relaxarea articulaţiei mandibulei care are tendinţa sã vinã în poziţia ei firescã dupã ce dinţii care împiedicau aceasta s-au mişcat din calea ei.
M-a impresionat grija deosebitã şi atenţia pe care doamna doctor mi-a arãtat-o ca pacient. (Nu am niciun fel de contract de sponsorizare sau alte atingeri cu doamna doctor în afarã de relaţia strictã medic-pacient, dar chiar am fost încântatã de modul cum m-a tratat. De altfel, dumneaei nici nu ştie de existenţã acestui blog.) Au fost trei ore relaxante pentru mine pe scaunul stomatologic care au trecut repede şi am ieşit foarte fericitã din clinicã. Ca sã nu mai spun cã la sfârşit mi-a spus cã toatã operaţiunea aceea de igienizare e inclusã în activare, dar în costul final nici nu s-a mai regãsit activarea, ci doar preţul aparatului. Din câte mi-am putut eu da seama mi-a fãcut prin aceasta cadou servicii de cel puţin 350 RON. M-am convins încã o datã de calitatea ireproşabilã a serviciilor şi de faptul cã acest medic pune sãnãtatea şi starea de bine a pacientului pe primul plan. Mie acest medic mi-a câştigat o datã în plus respectul şi meritã sã fac un drum de douã ore dus şi douã ore întors ca sã mã tratez la aceastã doamnã doctor!
Cum era de aşteptat, am avut parte de dinţi mai sensibili imediat dupã consultaţie. Sus disconfortul a fost aproape inexistent, iar jos a fost ceva mai intens, dar suportabil fãrã probleme şi fãrã a necesita vreun analgezic. Imediat dupã montarea aparatului mandibular am simţit o presiune mãritã pe dinţii de jos şi seara ardeii din salata de roşii mi s-au pãrut cam duri pentru a îi putea mesteca confortabil, dar roşiile erau ok. Azi (a doua zi dupã montare) deja disconfortul s-a diminuat, atunci când nu mestec el este chiar inexistent, iar la mâncare mi-e mult mai uşor sã consum alimente moi. Nici nu vreau sã mã forţez şi am observat şi cã la periaj azi dinţii erau mult mai puţin sensibili decât ieri. Sper ca în zilele urmãtoare sã disparã complet şi orice disconfort la mestecat.

Includ şi o fotografie la câteva minute de la ieşirea din clinicã ;-)

5 comentarii:

  1. Mă bucur să aflu că tratamentul tău ortodontic decurge atât de bine. Îți țin pumnii în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur să aflu că tratamentul tău ortodontic decurge atât de bine. Îți țin pumnii în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos, Cati! Promit sa postez noutatile pe blog ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce albi arată dinții în această poză!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, era imediat dupa detartrajul ultrasonic si chiar erau de un alb stralucitor atunci, nici mie nu-mi venea sa cred ;-)

      Ștergere