duminică, 28 ianuarie 2018

19 luni cu aparat dentar

Dupã cinci luni şi jumãtate de pauzã dictate de starea avansatã de sarcinã şi de naştere m-am încumetat sã fac din nou lungul drum cãtre ţarã şi cãtre doamna doctor ortodont numãrul 1, de aceastã datã şi cu bebeluşul.
M-am bucurat cã doamna doctor a fost foarte înţelegãtoare şi mi-a oferit ca bebele sã stea în cabinet pe durata tratamentului care copilului i s-a pãrut tare interesant, mai ales cã doamna doctor purta mãnuşi roz şi avea lumini şi tot felul de instrumente care de care mai nãstruşnice.
Doamna doctor a fost foarte mulţumitã de modul în care s-au mişcat dinţii mei în pauza aceasta prelungitã. Doar una dintre ligaturile metalice de pe brackets a cãzut, dar important e cã toţi brackets-ii erau la locul lor şi, deşi nu am ajuns sã îmi pun un elastic pe bracketul rãmas fãrã sârmuliţã în cele cinci luni şi jumãtate, arcul a fost suficient de bine susţinut de brackets-ii vecini şi nu mi-a fost afectat tratamentul de ligatura lipsã. Avantajul acestor ligaturi metalice e cã nu se pigmenteazã în timp, dar atât montarea, cât şi demontarea lor dureazã un pic mai mult şi existã un potenţial mai mare ca la un moment dat un capãt de ligaturã sã se deplaseze şi sã ajungã sã zgârie. Din experienţã pot spune cã e cel mai uşor sã reintroduci un astfel de capãt nãrãvaş de ligaturã sub bracket folosind radiera unui creion.
Doamna doctor mi-a mai încãrcat o serie de informaţii pe arcuri, fãrã a le schimba, tocmai pentru cã ele conţineau deja o mulţime de informaţii care trebuiau menţinute. Mi-a schimbat iar modul de purtare al elasticelor intermaxilare pentru a coborî o parte a arcadei superioare şi pentru a reuşi astfel închiderea ocluziei. Mi-a mai împins uşor din arc incisivul lateral drept superior în spate. Din punctul meu de vedere, cea mai deranjantã problemã continuã sã fie situaţia incisivilor din partea dreaptã a maxilarului. Pânã la viitoarea vizitã mi-a pus elastice obişnuite pe brackets.
Ca de obicei, includ mai jos şi câteva fotografii recente:

19 luni de la montarea aparatului

15,5 luni de la montarea aparatului mandibular




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu