vineri, 5 mai 2017

13 luni cu aparat dentar

Iatã cã am ajuns sã fac cãlãtorii foarte dese în ţarã pentru a reuşi sã bifez cât mai multe activãri în perioada urmãtoare. Deşi nu au trecut decât 3,5 sãptãmãni de la ultima activare, i-am mai fãcut o vizitã doamnei doctor ortodont numãrul 1. Încerc sã profit de perioada din sarcinã în care încã mai pot cãlãtori pentru a avansa cât se poate cu tratamentul.
Doamna doctor mi-a încãrcat arcurile cu informaţii suplimentare în ideea de a continua ce a iniţiat la activarea precedentã. De altfel, şi eu am putut vedea în intervalul relativ scurt care s-a scurs de la activarea anterioarã cã lucrurile s-au mişcat promiţãtor în direcţia doritã, dar sigur cã trebuie insistat. Caninul meu superior drept ( a.k.a „colţul de vampir”) parcã s-a mai ridicat o idee, dar mai are drum lung. Şi incisivii superiori, partea care pe mine mã deranjeazã cel mai mult la momentul de faţã, mai au cale lungã pânã la normalitate. Doamna doctor mi-a fãcut un pic de stripping la arcada superioarã şi mi-a pus ca şi data trecutã tot elastice individuale lila sus (precedentele nu se coloraserã aşa cum o fac cele transparente).
Am aflat cã bracketul montat de doamna doctor ortodont numãrul 2 dupã ce mi l-a rupt pe al meu din greşealã nu doar cã a fost lipit prea jos, dar şi puţin excentric şi, dacã dintele nu vine dupã step-ul pe care doamna doctor numãrul 1 mi l-a fãcut, data viitoare va fi nevoie sã îmi înlocuiascã bracketul cu unul pozitionat corect. Din postarea anterioarã îmi exprimam dubiile legate de competenţa doamnei doctor ortodont numãrul 2 – iatã şi o confirmare în plus cã bãnuielile mele erau fundamentate. M-a obligat sã plãtesc o facturã astronomicã pentru a repara greşeala asistentei dânsei, iar „reparaţia” a venit nu doar cu un bracket de mai joasã calitate decât ce îmi stricase respectiva, dar acesta a fost şi montat greşit atât în plan vertical, cât şi orizontal.
Jos, doamna doctor ortodont numãrul 1 mi-a scos catena elasticã din cap în cap şi a înlocuit-o cu douã segmente de catenã pentru a permite caninului drept (ex-„Mistreţul”) şi incisivului lateral drept sã se insereze mai bine pe arcadã.
Doamna doctor mi-a schimbat şi poziţia elasticelor pentru corectarea ocluziei pe partea stângã. Cum pe dreapta am deja muscãtura clasa I, acolo am rãmas cu elasticul în triunghi de pe premolarul superior la premolarul şi primul molar inferior. Acest elastic îl port doar pentru a contrabalansa tensiunea de pe partea stângã şi pentru a preveni o eventualã deviere a liniei mediene proaspãt normalizatã.  Şi cum pe partea dreaptã sus am caninul-„colţ de vampir” care trebuie ridicat, doamna doctor a decis sã îmi ancoreze elasticul pe premolar. Pe partea stângã ocluzia nu e încã închisã complet, deşi înţeleg cã punctele de contact aratã promiţãtor (la modul cã existã şanse sã nu mã aleg cu ocluzie clasa a II-a terapeuticã în partea stângã). Pe stânga port în continuare douã elastice în triunghi, dar acum ambele au vârful pe arcada superioarã şi folosesc cuierul unui bracket de pe arcada inferioarã de 2 ori (pentru a încuraja acel molar care a rãmas puţin în urmã sã se ridice).


Adaug şi câteva fotografii recente:

La 13 luni de la montarea aparatului fix


La 10 luni de la montarea aparatului mandibular. Catena elastica transparenta s-a pigmentat deja, de aceea dintii arata atat de ingalbeniti
La 10 luni de la montarea aparatului mandibular. "Mistretul" mai are putin pana la pozitia normala

Elasticul de pe partea dreapta 

Elasticele pentru corectarea ocluziei de pe partea stanga

Ocluzia cu elasticele puse

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu