vineri, 23 iunie 2017

13,5 luni cu aparat dentar fix

Acum câteva zile am avut ultima vizitã în ţarã la doamna doctor numãrul 1, iar timp de mai multe luni nu ne vom mai putea vedea din cauza imposibilitãţii mele de a cãlãtori în perioada urmãtoare. Doamna doctor a fost nu doar înţelegãtoare, ci şi foarte amabilã şi a luat mãsuri pentru a conserva rezultatele pe care le-am obţinut pânã acum.
Astfel, pentru întâia datã în loc de elastice mi-a montat nişte ligaturi metalice în jurul brackets-ilor care în forma lor iniţialã semãnau cu nişte capse ca acelea care se gãsesc în orice magazin de biroticã. Dupã ce mi-a strâns sârmuliţele în jurul fiecãrui bracket, doamna doctor le-a scurtat în aşa fel încât sã nu simt niciun disconfort. Din pãcate, însã, la o sãptãmânã dupã activare, într-o regiune în care presiunea de la mestecare este foarte mare a început sã mã zgârie un capãt de sârmuliţã. La început, îl puteam plasa într-o poziţie în care sã nu mã deranjeze cu ajutorul radierei de la capãtul unui creion, dar cum mâncam ceva revenea într-o poziţie deranjantã. Dupã câteva zile m-am vazut nevoitã sã port un pic de cearã peste capatul de ligatura pentru a permite mucoasei bucale sã se vindece în zona în iritatã de capãtul de sârmã. Dupã vreo 10 zile am avut surpriza cã ligatura respectivã a cãzut spontan. Încã nu am ajuns sã ma programez la doamna doctor ortodont nr. 2 ca sã îmi punã mãcar un elastic în loc.

În cadrul activãrii din ţarã, doamna doctor ortodont nr. 1 mi-a mai încãrcat o serie de informaţii pe arcuri, mi-a fãcut nişte îmbunãtãţiri de naturã esteticã la nişte obturaţii care prezentau deja mici pigmentãri şi a încheiat cu un detartraj cu ultrasunete. Sus am doar ligaturile metalice, iar jos am catenã elasticã şi pe deasupra ei ligaturi metalice. De asemenea, mi-a schimbat şi modul în care port elasticele intermaxilare: acum am doar câte unul de fiecare parte de la primul premolar superior în triunghi cãtre premolarii inferiori. Se pare cã dinţii s-au mişcat binişor şi acum mai trebuie sã port elasticele pe timpul nopţii doar pentru a determina mandibula sã mai avanseze puţin. Dacã s-ar întâmpla şi asta, probabil cã mi s-ar îmbunãtãţi şi profilul. Mãrturisesc cã înainte de începerea tratamentului ortodontic nici nu conştientizasem cã ar putea fi o problemã cu profilul meu, dat fiind cã nu ştiam cum aratã profilul unui pacient cu prognatism sau retrognatism.Dacã m-aş fi putut duce lunar la activãri în ţarã la doamna doctor ortodont nr. 1 aş fi avut toate şansele sã închei tratamentul ortodontic în maxim 1,5 ani (faţã de 3 ani şi cu 4 extracţii cum îmi recomanda doamna doctor ortodont nr. 2 de aici). În situaţia mea actualã va trebui însã sã aştept pânã voi putea cãlãtori din nou pentru a relua tratamentul şi asta va întârzia lucrurile.Ca de fiecare datã, adaug şi nişte fotografii recente:

13,5 luni cu aparat dentar

10,5 luni cu aparat dentar mandibular

10,5 luni cu aparat dentar mandibular

13,5 luni cu aparat dentar

S-a rezolvat problema cu linia mediana

Un comentariu:

  1. Cum arata situația danturii actuale comparativ cu faza de început este super realizate. Nu speram în așa efect al tratamentului și fără cele patru extracții propuse de ortodontul ne. doi. Ești o fericită și o favorizată a sorții.

    RăspundețiȘtergere